About Me

My photo
"Read,think,then only judge "

Friday, July 27, 2012

Blessful week of Ramadhan :)

Assalamualaikum

Alhamdulillah dah nak masuk second week of Ramadhan dah :) Okay nak cerita pengalaman aku pertama kali berpuasa tanpa makan nasi lauk mak masak time sahur dan siapkan meja untuk berbuka macam yang aku selalu buat tahun2 lepas . I never say yang bulan puasa dekat universiti tak best cuma its a little bit of tiring sebab dekat kampus induk yang besar ni takde disediakan bazar Ramadhan .Jadi kalau nak makan makanan bazar,kenalah pergi Bazar Seksyen 2 dekat depan Kolej Meranti yang kena naik bas ,atau dekat Seksyen 7 yang depan pintu belakang yang dekat dengan Wisma Jakel or bazar Seksyen 17 which is betul2 depan Fakulti aku that is dekat Intec .Kalau rasa nak outing buka luar,tempat yang jadik plihan ialah Seksyen 7 sebab ada teramatlah banyak kedai makan dan restoran dekat situ .Sahur dekat sini pun memadai aku bangun pukul 5 pagi setiap hari makan sebiji kurma ,teguk air mineral sambung tido balik.Alhamdulillah la tahan perut tak meragam buat hal sepanjang hari tu

By the way,since aku dah pindah blok away from my lovelies, agak payah kitorang nak meet buka sama2 evryday .So oleh kerana dekat blok baru ni ,ramai classmates aku yang duduk bilik dekat2, most of the time aku spend masa buka dengan diorang or buka sorang2 .either or .Tak kesah .aku takde hal langsung buka sorang2 .Bulan Puasa ni jugak dah buat aku jadi semakin rapat dengan classmates aku.Berkat bulan Ramadhan Alhamdulillah :) Jadi malam ni ayah amik lepas dia solat tarawih dekat KL kawasan office dia tu and then baru he will pick me up balik weekly as usual :)

So next week is a test week .ada 3 or 4 subjek yang akan diconductkan test. As for this week,ada satu test untuk TSL 021 ,College Writing .Takmau comment .hope result test tu okay ! Wish me luck

Till then ,happy weekends everyone !


No comments:

Post a Comment