About Me

My photo
"Read,think,then only judge "

Monday, November 26, 2012

Story to be reminisced

assalamualaikum

 Apa akan aku catatkan di sini adalah sesuatu yang diharap dijadikan iktibar terutama pada anak2 gadis macam aku  ,in shaa Allah ..Sekarang ni banyak betul gejala2 sosial ,maksiat berlaku dalam negara islam seperti negara kita sampaikan bila ada berita kes buang bayi ,orang dah pandang benda tu as benda biasa yang sepatutnya bukan begitu . Hari2 aku tengok ,tertanya2 apa agaknya berada dlam fkiran gadis2 bawah umur ni sampaikan sanggup serahkan mahkota yang paling bernilai kepada seorang lelaki yang bukan suaminya . Apabila seseorang yang aku kenal terjerumus dalam lembah ini , aku beristigfar panjang ,tidak percaya mcam mana gadis semuda itu boleh terjerlus jauh dari pegangan agama hinggakan menghasilkan benih yang hidup .Masya Allah .

Bila prkara sbegini terjadi , yang susah menanggung adalah budak perempuan tu sendiri .yang menampung insan yang tidak bersalah di dalam perut ,yang terhasil oleh perhubungan haram dua manusia .Kadang2 aku terfikir ,kenapa orang yg begitu mahukan anak yg brussaha brtahun2 mash tidak dberi ksempatan sdangkan orang2 bgini dngan senangnya menghasilkan anaj tpi aku sedar bahawa ujian dtang dalam brbagai bntuk .Cetek pemikiran budak2 n yang langsung tidak trfikir keseronokan mereka itu cuma sementara ,tpi seksa itu sepanjang hidup .dengan malu yang harus ditanggung ibu bapa , dengan ikhtiar yg harus diberikan pada si gadis ,dengan dosa besar yg terhasil dari penzinaan .Subhanallah begitulah fenomena akhir zaman .


Aku bukanlah seseorang yg tinggi ilmu agama dn masih berusaha mningkatkannya insya Allah tpi selalu ingt pesan ayah ,kalau sayangkan ibu bapa jangan buat benda2 yg Allah tak suka ,nanti Allah tk trima ,ibu bapa yg ditanya lagi2 anak perempuan .Nak ke tengok ibu bapa kita menanggung malu di dunia dan lagi dahsyat di akhirat sana.Walaupun aku bukanllah sebaik2 manusia ,but it never cross my mind to even think about all the things that may lead us away from Allah .

Dan i put my full salute and respect to the people who willing to put up a Care Centre to help these young mums in order for them and their babies to be given protection and some even take the initiative to pull back these people to the right path .Allah je dapat balas jasa2 anda semua amin .

Never believe in anyone more than your parents .And i learnt something that dont lie your parents because a lie can lead to a bigger issue .Trust me .Like my aunt once said "kalau special mana pun kawan lelaki tu ,sayang mana pun awak dkat dia,kalau die ajak buat bnde2 mcam tu ,tinggalkan dia .

for all the growing up girls ,it never a waste to put a great barrier in an opposite genders interaction ,because Allah will pay you with a great gift which is the sweetness of marriage .And keseronokan selalu bersifat sementara .Wallahualam

No comments:

Post a Comment